Bloggarkiv

fredag 22 juli 2016

Att det ska vara så svårt...

Tre inlägg i veckan var det ja... Det har ju skitit sej om man säger! Varför dådå? En massa saker har kommit emellan;

  • Utflykter (kul, kul)
  •  besök (ack så trevligt)
  • containerfyllning (undrar vad Miljöteknik tänker om vår interiör med tanke på allt skräp vi lyckats fylla containern med på mindre än en vecka) 
Trötthet efter nämnda container-arbete har också satt en käpp i hjulet för skrivandet. Nästa vecka åks det i väg med "Blondie" och då ska skrivbok och penna med. Jag har förberett mej genom att inhandla litteratur för att förhoppningsvis lära mej något nytt om detta att skriva. Är man författare när man läser om hur man blir en författare...? Jag förundras över att något som jag tycker är så kul när jag väl gör det, är så svårt att börja med.
Alla resor börjar med ett steg så nu sätter jag ena foten framför den andra!



2 kommentarer:

  1. Hoppas att boken kommer till nytta!
    Visst är det svårt att börja, men när man väl gjort det så får man gå vidare. Hur små myrsteg det än blir! Varje steg leder framåt. :-D

    SvaraRadera
  2. Jag ska ge mej i kast med den, så får vi se.

    SvaraRadera